יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

עיצוב פשוט זה שם המשחק בבניית אתרים

מיזמים רבים ומצליחים כיום ובמיוחד בעידן הכפר הגלובלי ושיתוף הגולשים פונים לעיצוב פשוט, קצר ולעניין.
גוגל למשל זהו מנוע חיפוש שמיתג את עצמו בתור מנוע חיפוש ולכן מציג בדף הבית שלו לוגו נחמד בלי יותר מידי
קישקושים בעיניים, תיבת חיפוש ועוד כמה לינקים בודדים לאפשרויות חיפוש מתקדמות.


זהו דבר שמתבטא בבניית אתרים נכונה בתוספת של חשיבה מנקודת מבט של גולש.


כנ"ל לגבי תוצאות החיפוש - שורה של כותרת, תאור קצת וכתובת. ממש בקטן ובצבעים של מפריעים לעין גם אפשרויות מתקדמות כגון זכרון מטמון ודפים דומים. כאן מגיע הנקודה של שילוב צבעים נכון. יש דברים שאמנם מראים על רצינות אך לא מתאימים לכל גולש קצת ממוצע ולכן לא יושם עליהם דגש וזאת ע"י צבעים שנבלעים בתוך מעטפת העיצוב הכללית.


טוויטר - קונספט של 140 תווים - תרשום מה שבא לך מכל מקום בעולם ופשוט תחייה חיים וירטואלים במקביל לחיים האמיתיים ותעדכן את כולם במה שבא לך. לגבי העיצוב? תיבת הזהנה מודגשת הקצנ נעליון של האתר (התיבה בה אתר מקיש את הטקסט), זה הדבר הראשון שקופץ לעיניים ומתחת מטו טקסט על תמונות התצוגה של החברים שלך והעדכונים שלהם. שוב....קצר ולעניין כבר אמרנו? הנושא בו הדעות חלוקות לגבי טוויטר הוא האפשרות לבחור רקע אישי ולמרוח אותו על המסך בפרופיל המשתמש. אך גם זה לא קריטי ובגדול הקונספט מעולה. הדבר היחיד שלא חשבו עליו היא כיצד משלבים שטחי פרסום בתוך כל הסיפור הזה. וכאן עקב האכילס.


גם בעיצוב פשוט ונוח צריך למצוא שטח לפרסום שכן מיזמים לא מוקמים לשם שמיים - אלו עסקים והם צריכים ליצור רווחים. גוגל עשו זאת בצורה החכמה ביותר - מצד אחד פרסום שלא מפריע לגולש בחווית הגלישה ומצד שני בולט ואפילו מבוסס חיפוש פלא שההכנסות שלהם גדולות כל כך?


בשורה התחתונה ככל שהעיצוב יותר נוח ומינימליסטי "קצר ולעניין" כך יש יותר סיכוי לתפוס ולגרום לגולשים לחזור. בד"כ מכורי אינטרנט הם אנשים עצלנים שיושבים מול המחשב כל ביום, לכן צריך לתת להם הכל מול העיניים מבלי לסבך אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה