יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

תכנון נכון בתהליך בניית אתרים

עשה ואל תעשה בתעשיית האינטרנט אתם ניגשים לקראת בניית אתר חדש באינטרנט, משקיעים המון מחשבה וממון ורק רוצים שהפרוייקט יצליח. המאמר הבא ינסה לסקור את הנקודות החשובות ביותר לפני, במהלך ואחרי הקמת אתר אינטרנט. ממה כדאי להימנע ועל מה כדאי לשים דגש. קריאה מהנה.


1. תהיה ברור - אפיון נכון של אתר האינרטרנט
זוהי השגיאה הנפוצה ביותר בקרב מקימי אתרים באינטרנט, האפשרות להתפרש על אינספור תחומים מכיוון שזוהי מדיה זולה פותחת פתח "להתברברות" בכל הקשור לקביעת קווי יסוד ואפיון נכון לאתרי אינרטרנט. לכן בחרתי לפתוח נקודה זו ראשונה.


השקיעו מחשבה ואפיינו בדיוק מה החזון שלכם לגבי האתר בכל הנוגע לקהל יעד, מטרות ומודל פרסום באתר. למשל: עם ברצונכם להקים פורטל נונסנס לילדים ונוער גם כאן עליכם להגדיר קווים. האם הפורטל יתמקד בסרטונים או במשחקים, בפורומים או בתמונות מצחיקות או בתוכניות טלויזיה...


קחו לדוגמה את LinkedIN, למי שעדיין לא מכיר - זוהי רשת חברתית (בדומה לפייסבוק) אבל ממוקדת לאנשי בלי עסקים. רשת זו זוכה להצלחה כבירה מכיוון שהיא הגדירה עצמה בצורה הטובה ביותר, וכך בעלי עסקים יכולים למצוא שם שפה משותפת על שאתר גולשים משתמשי האתר. ומאידך האפיון הטוב דוחה מהאתר "גורמים לא רצויים" כגון: ילדות כוכב נולד וכו'... שלא ימצאו לנכון להתחבר לאתר עקב חוסר עניין.


בנשימה זו נזכיר שבמיוחד באתרי שיתוף WEB 2.0 עניין של אפיון נכון לוקח חלק מכריע בהצלחת הפורטל.


2. תהליך בניית אתרים מותאם קידום
רבות נאמר על מנוע החיפוש גוגל - ואם נתמקד בישראל נמצא שלמעלה מ88 אחוזים מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל מחפשים מידע על בסיס יומי במנוע החיפוש המפורסם (בראיה עולמית הטירוף אף יותר גדול). לכן לא חשוב עם זהו אתר עסקי או מיזם אינטרנט (פורטל וכו') חשוב לבצע את התהליך ידידותי למנועי חיפוש.


בלשון מקצועית תהליך זה נקרא "אופטימזציה" וזהו חלק חשוב מאוד בתהליך קל קידום אתרים.


אז על מה כדאי להקפיד?


- תגיות META
TITLE, DESCRIPTION, KEYWORDS - הגדירו בצורה הטובה ביותר את מהות האתר ואת מילת המפתח המרכזית בהן אתן רוצים להתקדם.


- תגיות H1, H2
זהו תג המגדיר למנועי חיפוש מהי הכותרת הראשית והמשנית של האתר - חשוב להתמיע את הקוד על מנת ליצור סביבה ידידותית למנועי החיפוש עם אתרכם.


- טקטט תוכן מקורי
הקפידו שהביטוי בו אתם מקדמים יופיע כמה שיותר בגופי הטקסטים באתרכם, זכרו שתוכן מקורי הינו המלך של מנועי החיפוש - לא להעתיק!


3. עיצוב אתר וממשק משתמש ידידותי
לא משנה עד כמה תשקיעו באתר, אם הגולש "לא מוצא ידיים ורגליים" באתר שלכם הוא לא יחזור לגלוש וגם לא ירכוש ממכם שירות. חשוב לדאוג לניווט ידידותי באתר ולעיצוב וגרפיקה הקולעת לקונספט עבורות אתם מכוונים (עיינו סעיף 1) נוחות גלישה, אוורור טקסט, רווחים נכונים וממשק פרקטי אלודגשים ששוה לשים עליהם לב.


4. מינוף במדיה רשתות חברתיות
כיום המידע זורם במהירות האור ע"י שיתוף גולשים, לכן חשוב להקפיד לשמור על קשר עם הגולשים ולעדכן אותם מידי פעם על החדש באתר וכן לגרום להם לשתף. כמה אפיקים המאפשרים לכן לעשות את זה: ערוצי RSS, רשימת דיוור, כפתורי שיתוף בפייסבור ובטוויטר בסוף כל מאמר עמוד וכו'..


5. קידום מחוץ לאתר
תדאגו לכך שכמה שיותר קישורים איכותיים יצביעו על אתרכם מאתרי אינטרנט אחרים.
קידום אתרים זהו תחום משלים לתחום בניית אתרים והינו חלק מכריע מהצלחה כישלון של אתר אינטרנט. מומלץ לקוא מידע מקצועי בנושא, אך על קצה המזלג מדובר בשילוב של אופטימזציה והמון קישורים איכותיים נכנסים (מאתרים אחרים לאתרך) וכמון גם תחכום ויצירצתיות.


6. לבסוף דאג לחדש מידי פעם
גולשים לרוב יחזרו לאתרך אם זיהו מגמה של חידוש תכנים, כלים מאמרים חדשים "ורענון" באתר הבית שלך, ככל שהוא יתעדכן יותר כך יהיה לך יותר מה לתת לגולש ולגרוםלו לחזור ולבקר באתרך.


בתחום זה מומלץ להשתמש בשירותי כתיבת תוכן על מנת לדעת כיצד לכתוב נכון את המאמרים באתרך, הן בהיבט של טקסט שיווקי והן בהיבט של ידידותיות למנועי חיפוש וקידום האתר בגוגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה