יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

ראש בראש בין מיקרוסופט לגוגל

כמו שאתם בטח יודעים, גוגל שולטת באופן כמעט מוחלט בשוק החיפוש באינטרנט, לפני כמה חודשים ההשיקה מיקרוסופט כצעד משמעותי במאבק השיקה את מנוע החיפוש בינג שאכן שונה ומשודרג יותר מאשר קודמו - לייב. אך עדיין במיקרוסופט שחכו עיקרון אחד ומכריע בתחום, אותו יתרון שגם למוצר הדגל שלהם - מערכת ההפעלה WINDOWS לנתח את שוק מערכות ההפעלה. אני מדבר כמובן על ממשק משתמש ידידותי.

טכנולוגיה טובה זה דבר מבורך, זה שיש לך תקציבים כמו של מיקרוסופט ואתה יכול להרשות לעצך לקנות אפילו את התשתית של יאהו זה אפילו עוד יותר טוב, אבל ממשק משתמש ידידותי ובמיוחד בעידן ה- WEB 2.0 זה א"ב של בניית אתרים.

מה בעצם עשו גוגל? לקחו מנוע חיפוש עם טכנולוגיה מתקדמת ועשו אותו "מנוע חיפוש ישר ולעניין" אתה לוחץ ובשניות מקבל תוצאות בלי יותר מידי אפקטים ויז'ואליים בעיניים, בתור גולש המחפש מידע אכן חושבה לי ההצגה בצורה של רשימה ולא תצוגה גרפית, הרי המטרה של מנוע החיפוש הוא לצאת ממנו - משמע להגיע במהירות לתוצאת החיפוש הרצויה ולהקליק עליה. מנוע החיפוש שמהווה רק את התחנת הבניניים לא אמור להיות מעוצב ברמה גבוהה, אלא אינפורמטיבית ומסודרת טוב בעין, דבר אשר גורם לגולש למצוא את מבוקשו ביתר קלות. וכשגולש מוצא ביתר קלות את מה שהוא מחפש - הוא חוזר לחפש באותו מנוע חיפוש.

בינג מזכיר את מנועי החיפוש של שנות התשעים המאוחרות באופו התצוגה שלו ולכן "מבריח" גולשים מזדמנים שממשיכים להיות מזדמנים (הם חוזרים רק במידה ולא מצאו תוצאות בגוגל). בעוד גוגל זה הטרנד העכשווי ולכן הוא הקובע את הטון.

זה מביא אותנו לנקודה הבאה - כדי להתגבר על גוגל, במיקרוסופט צריכים להבין שהם צריכים להתגבר על ההרגל של הגולשים לחפש בגוגל. וזה נעשה ע"י מתן אלטרנטיבה נאותה בממשק המשתמש של הגולש, אולי אפילו יותר מתוצאות החיפוש עצמן. נוחות זה שם המשחק. בעידן בו המידע זורם במהירות האור ותשתיות האינטרנט כ"כ רחבות, אפילו שניה של עיקוב בעקבות סרבול בממשק יכולה להוות שיקול באם לחזור או לא לחזור אל מנוע החיפוש המסויים.

לסיכום: בראיה רחבה בינג אכן מביא איתו רוח חדשה ומהווה אלטרנטיבה ראויה אך כדי לנצח צריך לשבור הרגלים ולקרוא את הגולש שמהצד השני של המסך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה